Forum FORUM WĘDKARZY WYCZYNOWYCH Strona Główna FORUM WĘDKARZY WYCZYNOWYCH
NAJWIĘKSZE W POLSCE KOMPENDIUM WIEDZY O WĘDKARSTWIE WYCZYNOWYM!
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Dwie tyczki na zawodach
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUM WĘDKARZY WYCZYNOWYCH Strona Główna -> DLA POCZĄTKUJĄCYCH
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
oleq_30




Dołączył: 21 Mar 2011
Posty: 196
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Pią 20:07, 22 Lut 2013    Temat postu: Dwie tyczki na zawodach

Witam w naszym kole rozgorzała dyskusja na temat czy na zawodach można mieć rozłożone dwie tyczki ? np jedną łowię drugą mam tylko do kubka , albo jedną przygotowaną do łowienia na 13 metrach i gł.np 2,5 metra a drugą na długości 9 metrów pod głębokość 1,8 ? Czy jest to dozwolone przepisami np na zawodach okręgowych ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
astor




Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 917
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Pią 20:23, 22 Lut 2013    Temat postu: Re: Dwie tyczki na zawodach

oleq_30 napisał:
Witam w naszym kole rozgorzała dyskusja na temat czy na zawodach można mieć rozłożone dwie tyczki ? np jedną łowię drugą mam tylko do kubka , albo jedną przygotowaną do łowienia na 13 metrach i gł.np 2,5 metra a drugą na długości 9 metrów pod głębokość 1,8 ? Czy jest to dozwolone przepisami np na zawodach okręgowych ?


Możesz mieć rozłożone i 7 tyczek i 50 topów- możesz łowić tylko na 1 Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
oleq_30




Dołączył: 21 Mar 2011
Posty: 196
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Pią 20:28, 22 Lut 2013    Temat postu:

Tez mi się tak wydawało ale znalazło się dwóch takich co stwierdzili że nie mogę mieć drugiej rozłożonej np. żeby po odłożeniu tej na która łowię wyjechać druga z kubkiem

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jonasz7




Dołączył: 04 Gru 2011
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: 3-miasto

PostWysłany: Pią 20:40, 22 Lut 2013    Temat postu:

Ale nęcąc kubkiem nie możesz mieć zestawu w wodzie. Czyli nie możesz jedną tyczką mieć zestaw w wodzie, a drugą wyjechać kubkiem.
Ale możesz mieć rozłożone, ja tak nie jedno-krotnie miałem, pełne 13 i skrót i tylko śmigałem raz tą, raz tą.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jonasz7 dnia Pią 20:41, 22 Lut 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ŁYSY




Dołączył: 08 Paź 2008
Posty: 503
Przeczytał: 27 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: PRUSZKÓW

PostWysłany: Pią 21:02, 22 Lut 2013    Temat postu:

Nie tylko u Ciebie są tacy "mądrzy" wielu sprawach. Ja na okregówce zawsze mam ze sobą pełen wydruk obowiązującego regulaminu, i w razie czego proszę "wątpiących" zawodników i "niedouczonych" sędziów z przypadku, o znalezienie w wydruku odpowiednich paragrafów.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pyton




Dołączył: 22 Gru 2007
Posty: 1979
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ursus

PostWysłany: Pią 21:24, 22 Lut 2013    Temat postu:

oleq_30 napisał:
Tez mi się tak wydawało ale znalazło się dwóch takich co stwierdzili że nie mogę mieć drugiej rozłożonej np. żeby po odłożeniu tej na która łowię wyjechać druga z kubkiem


za takie coś jest dyskwalifikacja w ramach obecnych przepisów... Donęcać możesz, albo wędką z kubkiem pod warunkiem, że zestawu nie ma w wodzie, albo topem którym aktualnie łowisz z kubkiem zamontowanym na szczytówce (na przykład małym kubeczkiem, angole na to mówią kinder pot)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ŁYSY




Dołączył: 08 Paź 2008
Posty: 503
Przeczytał: 27 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: PRUSZKÓW

PostWysłany: Pią 21:30, 22 Lut 2013    Temat postu:

Pyton, jakbym w tym momencie jakbym slyszał swoich adwersarzy. Jeśli mam rozłożone dwie tyczki w moim przypadku jest to g995 którym łowię i G697 którym nęcę z kubka. A zestawu nie mam w wodzie, to jaka dyskwalifikacja?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
darekbarański




Dołączył: 12 Cze 2009
Posty: 1004
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 48 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SIERADZ

PostWysłany: Pią 21:38, 22 Lut 2013    Temat postu:

Kluczowe jest tu "odłożenie" Smile Jeśli rozumieć to jako wyjęcie z wody to dyskwalifikacji nie ma. Natomiast jeśli zarzuconą wędkę "odłożymy" w rogi czy na balkon, a zanęcimy przy użyciu drugiej= dyskwalifikacja.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
oleq_30




Dołączył: 21 Mar 2011
Posty: 196
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Pią 21:55, 22 Lut 2013    Temat postu:

odłożenie równa si e wyciągnięcie na brzeg
dzięki wszystkim za odpowiedzi


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pyton




Dołączył: 22 Gru 2007
Posty: 1979
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ursus

PostWysłany: Pią 22:10, 22 Lut 2013    Temat postu:

Tak jak napisał Darek... zrozumiałem odłożenie w tym drugim sensie jako położenie wędki na balkon, albo w rogi... Jeżeli wyjmiesz zestaw z wody, to jasne, że możesz sobie zanęcić drugą wędką.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jonasz7




Dołączył: 04 Gru 2011
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: 3-miasto

PostWysłany: Pią 22:11, 22 Lut 2013    Temat postu:

pyton a jesteś pewien że to o to chodzi? A nie, że nie musisz mieć dodatkowego topu do kubka (tylko łowić i kubkować tym samym, ale nie jednocześnie).
Jeżeli jest tak jak piszesz, to bez sensu przepis że nie wolno nęcić kubkiem przy włożonym zestawie. Nie ma w regulaminie opisu kubków. (wielkość, typ)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ŁYSY




Dołączył: 08 Paź 2008
Posty: 503
Przeczytał: 27 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: PRUSZKÓW

PostWysłany: Pią 22:32, 22 Lut 2013    Temat postu:

Jonasz, regulamin oprócz "normalnych" kubków dopuszcza używanie kubków umieszczonych na tym samym topie co zestaw. Nie musi być określony rozmiar kubka. Na top którym łowisz załóż najwiekszy kubek jaki możesz, i będzie ok. Wystarczy że nie bedzie w wodzie zestaw na 1 tyczce, a Ty w tym czasie nie bedziesz równolegle nęcił 2 tyczką.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jonasz7




Dołączył: 04 Gru 2011
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: 3-miasto

PostWysłany: Sob 16:36, 23 Lut 2013    Temat postu:

Czyli można łowić i nęcić jednym topem, ale nie jednocześnie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pyton




Dołączył: 22 Gru 2007
Posty: 1979
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ursus

PostWysłany: Sob 20:35, 23 Lut 2013    Temat postu:

jonasz7 napisał:
Czyli można łowić i nęcić jednym topem, ale nie jednocześnie.

można... "Bryła zanęty lekkiej nie może być uformowana przed sygnałem „wolno łowić” (czwarty sygnał).
Zabrania się używania zanęty w opakowaniach umocowanych na lince. Dozwolone jest tylko
zanęcanie ręczne lub z użyciem dwuręcznej procy oraz nęcenie pojemnikiem (kubeczkiem)
umieszczonym na szczytówce wędziska. Dozwolone jest stałe zamocowanie pojemnika (kubka) na końcówce wędziska lub topu wędziska.W zależności od kategorii wiekowej zawodnika długość zastawu służącego do nęcenia oraz do badania głębokości nie może przekraczać maksymalnej długości wędziska określonej w pkt. 2.1. W czasie nęcenia pojemnikiem zestaw do wędkowania musi być wyjęty z wody (z wyjątkiem zestawu na którym jest na stałe zamocowany pojemnik)"

chyba czytelnie napisane?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Żbiku




Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2010
Przeczytał: 32 tematy

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Sob 21:06, 23 Lut 2013    Temat postu:

Czyli mozna miec maly kubeczek na szczytowce w topie z zestawem, ktorym co wyprowadzenie zestawu do wody to donecasz mala kulka lub kilkoma robakami czy ziarnami.

A pytanie co z duzymi kubkami w formie "szufli", ktorymi wywozi sie duza ilosc zanety, przesuwajac kubek po powierzchni wody? Opisywal ktos kiedys taki kubek na forum i podobno to bylo niedozwolone w Polsce ale nigdzie w regulaminie nie znalazlem wzmianki o takim zakazie?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUM WĘDKARZY WYCZYNOWYCH Strona Główna -> DLA POCZĄTKUJĄCYCH Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin